Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 21.05.2018, 04:23

Голубинська загальноосвітня школа I-II ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 45
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостів: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ

                                                                     «Казка  для малят «Стій, уважним будь, іди! »

                         Фалес М.В.
                   1 клас
 
                                                                                      
Обізвавсь  Сашко  до тата:
«Тату, можеш розказати,
Чом ліхтар той
Непростий,
Наче в казці чарівній,
Вміє лагідно
Зоріти,
Вміє колір свій
Змінити —
То червоним
Вічком світить,
Раптом жовті
Шле привіти,
А за мить якусь
Моргає
І зеленим вічком
Сяє!»
Відказав Сашкові  тато:
«Ті сигнали
Треба знати.
Їх уміє посилати                                                                                                                       Світлофор.
Як червоним вічком сяє —
Всі машини зупиняє.
Всі тролейбуси, трамваї.
Коли жовті шле
Привіти —
Всі тоді — дорослі
Й діти —
Мають вмить
Уважні стати,
Зосереджено чекати.
А коли зеленим світить —
Значить шлях
Уже відкрито —
Можем сміло
Я і ти
Через вулицю
Іти».

Ми  щасливії  щоранку,
В школуз мамами  йдемо
І Данилки,  і Мар’янки                                                                                                                                      Ще й іграшки несемо.
Всі  до школи  поспішаєм
Світлофора  ми вітаєм.
Він до нас очима сяє
І ласкаво промовляє:                                                                                                                                    «Хай буде вам щастя  й  доля,                                                                                                              Не спізніться дітки в школу».
Мама-ведмедиха
Ведмежа навчає:
«Щоб не знати лиха,
Пам'ятай завжди:
Як червоним вічком
Світлофор засяє —
Ти через дорогу
Не ходи,
Стій і жди.
Як сигнал зелений –
Переходить слід.
Бо тоді дозволено
Перехід».
Ту розмову слухав
Зайчик довговухий.
Відтепер і він уже
Добре знатиме,
Відтепер і він уже
Пам'ятатиме,
Що сигнали світлофора
То для кожного
Накази,
Тих наказів він ніколи
Не порушить ані разу.
Тож і вам, малята,
Слід запам'ятати:
Як червоним вічком
Світлофор засяє —
Ви через дорогу не ходіть.
Стійте,Ждіть.
Як сигнал зелений —переходить слід,
Бо тоді дозволеновсім нам перехід.

В щедрім лісі, в  звабнім лузі
Зранку бавилися друзі.
Навіть встигли на ставку                                                                                           І в зеленому ліску
Побувати ведмежата
Із зайчаточком вухатим.
Натомилися   з дороги 
Аж підкошуються ноги!
Тож додому йдуть повільно
Вздовж дороги.
Натомились,
Але чітко пам'ятають,
Натомились,
Але добре знають:
Вздовж дороги треба йти
По лівий бік.
Заборонено ходить -
По правий бік.
Вам, дівчатка любі,
І хлоп'ята.
Теж це правило
Слід пам'ятати.
Ведмежатко добре знає.
Зайчик теж хай пам'ятає,
Хай це знає кожен:
Переходити дорогу
Можна,
Переходити дорогу
Слід
Там,
Де знак встановлено
«Перехід».
Що ж ти, зайчику
Вухатий,
Мчиш так стрімко
Через шлях!
Ти ж казав,
Що будеш знати,
Будеш чітко пам'ятати.
Що дорогу переходити
Можна,
Що дорогу переходити
Спід
Там,
Де знак встановлено
«Перехід».

Гляньте: грають у м'яча
Наші друзі —
Ведмежа і зайчатко —
На лузі.
Має знати кожен хлопчик
І  дівчинка кожна:
Бавитися на дорозі
Аж  ніяк  не можна!
Ну й забудько
Ведмежатко,
Ну й забудько ти
Зайча.
Стільки раз вже
Вам казали,
Щоб не грали у м'яча
На дорозі.
Стільки раз вже вам казали.
Що для цього є лужок,
Зелен луг-моріжок.
На шляху заборонено
Грати.
І про це мають всі
Пам'ятати.
А казала ж вам
Ведмедиха-мама,
А казала ж вам,
І зайчиха-мама:
«Не чіпляйтеся
До машин.
Так зазнав біди
Не один».
Не послухали —
Ну то майте:
Лиш на себе тепер
Нарікайте!

Мчить машина,
Поспішає,
Щоб пожежу погасить.
Раптом зайчик
Прямо з гаю
На дорогу
Виїжджає...
Ой!.. Яка жахлива мить!
Та... скрегочуть гальма...
І машина  вже стоїть. ...
А десь пожежників
Чекають нетерпляче.
А тут зайчатко
Необачне  плаче.
Не треба брати  із  таких                                                                                                           Зайчат непосидючих і хапких!

З ведмежам зайча вухате
Сіло хвацько на санчата.
Біля самої дороги
Із гори спускаються.
А назустріч із-за рогу
Авто наближається.
Слід вам, дітки, пам'ятати:
Тут не їздять на санчатах.
Тут авто асфальтом мчаться
Тут не можна пустувати!          

                                                                                             Бесіда  «Запобігання отруєння грибами».  Гудачок Н.Ю. 2 клас Мета: поглибити знання  учнів про гриби, виховувати бережливе ставлення до свого  здоров’я  і життя.Обладнання : ноутбук, проектор, презентація «Гриби».Гриби - обширна група організмів, що налічує близько 100 тис. видів. З більше 200 видів капелюшних грибів їстівними вважають 20 видів.             Гриби поділяються на такі групи:- їстівні - їх налічують до 500 видів, використовується 80-100 видів;      - умовно їстівні - мають поганий гіркий смак;- неїстівні - мають неприємний запах, поганій смак;- отруйні - мають токсичні речовини. Таких грибів близько 80 видів.             Люди з давніх пір  використовують гриби як продукт живлення. Їх вживають солоними, смаженими, вареними, готують салати і соуси. Високопоживні  плодові тіла і капелюшки грибів містять вітаміни, білки і інші корисні речовини. Першими на початку травня з'являються сморчки, строчки і шампіньйони.       У середині червня - підберезники, а потім маслюки, сироїжки, підосичники. Найпізніші - вже восени з'являються маслюки.Отруєння- це порушення функцій організму, спричинене потраплянням з навколишнього середовища токсичних речовин, що не можуть буті знешкоджені внутрішніми силами організму. Отруєння  бувають: побутові, виробничі , речовинами що є хімічною зброєю            У побуті найчастіше зустрічаються харчові отруєння, причини  яких полягає у споживанні зіпсованих продуктів.             З усіх харчових отруєнь найнебезпечнішим є отруєння грибами.             Багато грибів мають своїх отруйних «двійників». Смер­тельно отруйний гриб — бліда поганка — широко відомий як тонкий білий гриб з характерною «спідничкою» на ніжці біля шляпки. Але це не найпоширеніший її різновид. Дуже легко сплутати молоду бліду поганку і молоду печерицю. Є різнови­ди, що вміло маскуються під сироїжку. Вживання отруйних грибів в кращому разі може викликати сильне отруєння, а в гіршому - смерть. Отруйні речовини, які містяться всередині гриба, не руйну­ються під час термічної обробки, засолення чи висушування. До­статньо невеликого шматочка, щоб смертельно отруїтися. Клінічна картина отруєння блідою поганкою нагадує картину захворювання на холеру.Найнебезпечнішим грибом вважається блідна поганка і її різновиди, при отруєнні її токсинами реєструється до 99% летальності потерпілих. Небезпечним  є те, що отруєння блідою поганкою має свій прихований період. Тільки через 6—8 год починаються блювання, сильний біль у животі, пронос, виділяється холодний піт. Далі спостерігаються уповільнення пульсу, судоми, послаблення серцевої діяль­ності. Через деякий час стан потерпілого поліпшується, але не надовго. Напади повторюються впродовж кількох днів і через 5—10 діб настає смерть.Якщо є підозра на отруєння, слід негайно промити шлунок блідо-рожевим розчином перманганату калію, що сприяє швидкому окисненню отрути. Категорично забороняється вжи­вати молоко, оскільки воно прискорює всмоктування токсич­них речовин крізь стінки кишечника в  кров. Для адсорбції ток­синів застосовують активоване вугілля. Хворого терміново кладуть у лікарню.  Симптоми  отруєння грибами Розрізняють чотири групи отруєння людей грибами, у тому числі:Перша група- отруєння грибами строчками, виявляється через 6-10 годин, з’являється слабкість, нудота, блювота іноді розлад шлунку. Друга група - отруєння блідною поганкою і близькими до неї видами грибів, виявляється через 8 - 24 години, раптові болі в животі, блювота, розлад шлунку, слабкість, зниження температури, висока імовірність смертельних наслідків. Третя група - отруєння мухоморами виявляється через 30 хвилин - 6 годин, з’являється нудота, блювота, розлад шлунку, запаморочення, марення, розширення зіниць. Рідко наступає смерть. Четверта група - отруєння опеньками несправжніми, жовчним і чортовим грибом та не специфічне отруєння їстівними грибами при неправильному приготуванні, зберіганні та заготівлі. Відсутні загальні ознаки отруєння, яку виявляється через 30 хвилин - 2 години розладнанням шлунково-кишкового тракту. Загальна ознака отруйності всіх грибів - яскраво виражений червоний колір. Криваво-червоні розлучення на ніжках, кольори крові, що запеклася, трубчастий шар під капелюшком, вмить виступаючий на зрізах рожевий сік, рожевіюча або синіюча м'якоть на зламах - у трубчастих грибів.            У пластинчастих - потовщена клубневидна  підстава ніжки, непропорційно довга тонка ніжка, бавовняний комірець на рівні країв ломкого капелюшка, білі пластинки.Правила збирання грибів 1. Збирайте в лісі лише ті гриби, про які ви знаєте напевне, що  їстівні. 2. Гриби, яких ви не знаєте чи які викликають у вас сумнів, не кладіть у їжу і не пробуйте сирими на смак. 3. Ніколи не беріть і не їжте грибів, що мають біля основі ніжки подібне на бульбу потовщення, піхву (як у червоного мухомора), не куштуйте їх. 4. Колі збираєте пластинчаті гриби, особливо сироїжки та лісові печериці, намагайтеся брати їх цілою ніжкою, щоб не допустити помилки, про яку згадано у попередньому пункті. 5  Ніколи не збирайте і не їжте грибів перезлілих, зморщених, червивих, зіпсованих. 6. Не їжте сирих грибів. 7. Якщо ж зустрінете в лісі блідну поганку, краще стопчіть її. Червоний мухомор залишайте для лосів.  Профілактика отруєння грибами 1. Збирайте тільки ті гриби, які добрі знаєте. 2. Ніколи не вживайте у їжу незнайомі гриби. 3. Добре знайте відміни їстівних і отруйних грибів. 4. Не збирайте ніяких грибів близько від залізничних і автомобільних шляхів, атомних і теплових електростанцій, великих промислових зон. 5. Не купуйте на базарах суміші грибів із різних їх видів у якості грибної ікри, салатів, пирогів з грибами та інших виробів з подрібнених грибів. 6. Не робіть домашню заготівлю грибів у герметичній упаковці, щоб уникнути захворювання ботулізмом. 7. Будь-яку заготівлю грибів на зберігання робіть тільки у відкритому посуді під марлею або папером. 8. Обов’язково перевіряйте гриби на радіоактивність. 9. Сушіть тільки певні види грибів, такі як білий гриб, підосичник, підберезник, маслюк, моховик, зморшок і трюфель білий; не користуйтеся сумнівними методами перевірки грибів на отруйність.     Ні в якому разі не довіряйте таким помилковим тлумаченням:·  отруйні грибимають неприємний запах, а їстівні - приємний. Отруйні гриби мають як приємний, так і неприємний  запах. Блідна поганка пахне майже так, як і печериця;·  усі гриби в молодому віці їстівні;·  личинки комах, черв'яки і равлики не чіпають отруйних грибів. Личинки і слимаки поїдають як отруйні, так і їстівні гриби;·  опущені у відвар грибів срібна ложка або срібна монета чорніє, якщо в каструлі є отруйні гриби.;·  цибуля або часник стають бурими, якщо варити їх разом з грибами, серед яких є отруйні. ·  отрута з грибів видаляється після кип’ятіння протягом кількох годин;·  сушка, засолювання, маринування, теплова кулінарна обробка знешкоджують отруту в грибах; ПЕРШ  НІЖ  ВЖИВАТИ  ГРИБИ  - ПОДУМАЙТЕ ЧИ ВАРТО РІЗИКУВАТИ  СВОЇМ  ЖИТТЯМ  ТА ЗДОРОВ'ЯМ.                
    Вірші та  загадки  проПравила  дорожнього руху
 
 
 
 
   Гісем В.Ф.  3 клас
              
 
                                                ЗАГАДКИ 
                                  
 

Над пероном гомінким
пішоходи йдуть по нім.
Тут безпечно з висоти
роздивитись поїзди. (Залізничний перехід)
                        
 
 
 
 
 
 

Ти рушай зі мною в ногу,
перейдем удвох дорогу:
під землею проведу,
на той бік переведу.
                   (Підземний перехід)
  Я проспект перетинаю,
Зовсім я не поспішаю.
І машини всі мені
Абсолютно не страшні.
Переходом довгим йду я,
Так поважно я крокую.
Можна йти сміливо тут —
Вільний шлях, безпечна путь.
Не турбуйтеся даремно,
Я — зразковий пішохід.
Знаю я, найкращий, певно, -
Цей
 (Підземний перехід)
                                   
 
       Килимок-помічничок, —
     посмугований бочок, —
    на дорозі примостився,
пішоходові згодився.                     (Пішохідний перехід)
Що за коник полосатий
На дорозі коло хати?
«Зебра», кажуть, уляглась –
Звідкіля вона взялась?
«Зебра» в нас на переході –
Та чи є така в природі?

(Пішохідний перехід)
* * *
На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний …
(Перехід)
                                         
     
 
Як переходиш вулицю,   
На розі зупинись                                     
І перш за все уважно
На мене подивись.
( Світлофор)

* * *
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око
Я маю недарма.
Нехай воно і мружиться,
Ніколи я не сплю,
З малими дітьми в хованки
Я гратись не люблю.             
В роботі я суворий
І стриманий завжди.
Тролейбуси, машини
Біжать сюди й туди.
Дивлюсь червоним оком —
Велю спинитись я,
Одне мені потрібно —
Це витримка твоя.
А блисне жовте око,
Іти не поспішай,
Бо жовтий — не зелений:
Потрапиш під трамвай.
Увага — і зелений
Привітно замигтів.
Він колір найдобріший,
Щасливої путі!
( Світлофор)                   
                                                                         

* * *
Світлофор потрібен всім:
І дорослим, і малим.
Друзі, він багато може,—
Пішоходам допоможе
Він дорогу перейти
Без лихих пригод в путі.
Блимне лиш червоним оком —
Нас застерігає строго,
Що не можна крокувати,
Необхідно почекати.
А засвітиться зелене:
І для тебе, і для мене
Шлях відкритий, можна йти,
Дуже раді я і ти.
( Світлофор)
* * *Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати».
( Світлофор)
* * *
Хто від нещасть застерігає,
І нам завжди допомагає
Так, щоб не трапилось біди,
Усім дорогу перейти?
Для тебе світить і для мене
Червоне око та зелене.
Вартує завше він, моргає,
Ніколи він не спочиває.
Уранці, вдень, в вечірню пору
Всі люди вдячні ...
(Світлофору)
* * *                                                                   
Він по черзі справно блима                                                   
Нам ліхтарними очима
Їх у нього цілих три,
Вони служать не для гри.
Як червоне блисне око,
Нас попереджає строго:
Знає це, напевне, кожний —
Стій на місці, йти не можна.
Світло жовте загорілось,
Ще постій, зроби-но милість,
Приготуйся вирушати,
Та не варто поспішати.
А зелене — добре світло —
Каже: «Йди!» — усім привітно.
Що ж таке це, малюки?
Відгадайте залюбки!
І сказав хтось із діток:
«Може, це такий грибок?»
Ні! Не гриб це мухомор,—
Це, малята, ...
(Світлофор)
* * *                                                                               Ми побачили з тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв —
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це, малята, ...
(Постовий)
 
 
                                                                                         
* * *
Я правдиво вам скажу,
Всім це місце я вкажу.
Друзі, слово честі, -
Де схрестилися дороги,
Рух порядок має строгий –
Там і ..
(Перехрестя)
                                                                                                  
Стоять вони всі при дорозі,
Допомогти людині в змозі,
Усюди — близько і далеко,
Надійні сторожі безпеки.
Одні із них нам сповіщають,
А інші — щось забороняють,
Попереджають нас завжди,
Аби не трапилось біди.
Вартують на узбіччях тихо,
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже,
Їх слухайся, шановний друже.
Це знає кожен, знає всякий —
Слід поважать дорожні ...


( Дорожні  знаки)
                        Вірші про правила дорожнього руху
   ДОРОЖНЯ ПРИГОДА
Дві хмаринки необачно
не вписалась в поворот
і пошкодили серйозно
бампер, крила і капот.
Перевищували швидкість                      
безрозсудні водії,
                             і посвідчення водійське
                   не отримали в ДАІ.
Грізний грім — патруль дорожній —
                    на пригоду поспішив,
штраф порушницям серйозний                       
гучно він оголосив:
                                         — За таку страшну провину,
                                            що призводить до біди,
           слід негайно у долину
злити десять тонн води.
                                                                              ОСЛИК І ЗЕБРА  Бідний ослик ледь не плаче:
 — На дорозі зебру бачив. Біла смужка, чорна смужка,  де ж копитця, хвостик, вушка?
Ми маленького втішали
та про зебру розказали:
— Ослику, всі добре знають,
зебри різними бувають.
Та, що бачив на дорозі,
з нами гратися не в змозі.
Називати її слід —
пішохідний перехід.
Ну а зебра в зоопарку
бігає, стрибає шпарко,
і з тобою, як захочеш,
буде бавитись охоче.
Підземний перехід
Знають діти всі, напевно,
Перехід бува підземний.
Під землею люди йдуть —
І безпечна їхня путь.
Нагорі біжать машини,
Проїжджають безупину,
А внизу йде пішохід —
Дуже зручний перехід.
Він стрічає всіх привітно,
Навіть вдень горить тут світло.     
                                                                                       
Дорожні  знаки
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним буть доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди —
Скрізь тоді порядок буде!
                                                                                                                             
 
Тротуар                                       
Знає будь-яка дитина:
Йти не можна, де машини.
Тому Коля і Тамара
Йдуть собі по тротуару.
                                                               

* * *
Пішоходи

Тротуари це доріжки,
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходить,
Звуться просто – пішоходи.
   «Правила безпеки під час переходу вулиці»
        
          Виховна година Ряшко-Скрипинець О.М. 4 клас

Мета: Ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми знаками, закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.
Обладнання: Плакати «Пішохідні переходи», модель світлофора, емблеми команд, костюм «Світлофора», дорожні знаки, зелені фішки для команд, ілюстрації для запитань і загадок, «перехрестя» (малюнок).
Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила переходу вулиці, а проведемо змагання. Я пропоную вам об’єднатися в групи. (Вчитель роздає дітям картинки із зображенням водіїв і пішоходів). Учні обирають капітана. Капітанам команд вчитель пропонує взяти картку. Капітан, який витягує картку «пішоходи», його команда і має таку назву, який картку «водії» - його команда – «Водії».
Розповідь вчителя
- Багато з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам’ятати такі правила: шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями міста, будьте обережними! Не поспішайте! Йдіть тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на проїзну частину вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо обережні! З воріт може виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних переходах. Перед тим, як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна частина вільна – йдіть. Дійшовши до середини вулиці, зупиниться. Тепер подивіться праворуч. Якщо проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо вулиця регулюється світлофором, обов’язково зверніть увагу на його кольори. Всі ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.

Представлення команд
У нас дві команди – «Пішоходи» і «Водії». Ви будете змагатися між собою за право називатися «Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Команди, відрекомендуйтеся.
Командир команди «Пішоходи»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Наша команда знає багато!
Кажуть про нас: «Гарні малята!»
Командир команди «Водії»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Ми обіцяємо гарно змагатися,
Будемо кращими називатися!
Результати нашого змагання ми будемо записувати на екрані змагання
Екран змагань
«Водії» «Пішоходи»
1. Загадки
2. Гра «Червоний, жовтий, зелений»
3. «Перехід»
4. «Перехрестя!»
5. Вікторина
6. Гра «Не плутай сторони»
7. Підсумок
Розгадування кросворду
- А зараз, щоб дізнатися, чи готові наші команди до змагань, я пропоную їм розгадати кросворд. (Вчитель роздає командам кросворд). Члени команд розгадують. Хто швидше впорається, той краще готовий до змагання.
1.Людина, яка їде в транспорті. (Пасажир)
2. Людина, яка йде тротуаром. (Пішохід)
3.Людина, яка керує автомобілем. (Водій)
4.Підрозділ міліції, який відповідає за безпеку руху на дорогах. (ДАІ)
Розгадування загадок
- Перший наш конкурс – це загадки.  Діти, ви добре знаєте сигнали світлофора, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Зараз перевіримо. Це і буде перший конкурс.
1) Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай)
2) Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(світлофор)
3) Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену.
(Машина)
4) Два брати попереду біжать,
А два позаду наздоганяють.
(Колеса)
5) Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед)
- Запишемо рахунок цього конкурсу.

Зустріч зі «Світлофором»
Заходить «Світлофор» (хлопчик в костюмі).
- Здрастуйте, діти! Це тут урок з правил дорожнього руху?
(Відповіді дітей). Діти, хто я? Що ви знаєте про мене? (Відповіді дітей).
- Я - ваш добрий друг Світлофор. Не дивіться, що я такий маленький. Я вже досить старий і дуже багато знаю. Більше ста років я допомагаю людям переходити вулицю. Сьогодні мені дуже захотілося зустрітися з вами і дізнатися, чи ви вже знаєте правила вулиць і доріг.
Учні читають вірші:
Як переходиш вулицю, на розі зупинись                                                                                                          І перш за все уважно на мене подивись.                                                                                            Я шлях вкажу надійний, де небезпек нема.                                                                             Трикольорове око я маю недарма.                                                                                                       Нехай воно і мружиться, ніколи я не сплю,
З малими дітьми в схованки я гратись не люблю.                                                                                        В роботі я суворий і стриманий завжди                                                                                          Тролейбуси, машини біжать сюди, туди.                                                                                          Дивлюсь червоним оком, велю спинитись я,                                                                                                – Одне мені потрібно - це витримка твоя.                                                                                                                                            А блисне жовте око, і ти не поспішай,                                                                                                             Бо жовтий – не зелений: потрапиш під трамвай.                                                                             Увага – і зелений привітно замигтів.                                                                                                           Він колір найдобріший, щасливої путі.
Розповідь вчителя
З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло. А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом поїздів? Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона вказує.На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати їх можна хіба навмисне.
Гра «Червоний, жовтий, зелений»
На сигнал «жовтий» - тиша, на «червоний» - плескають в долоні, на «зелений» - крокують (умовно). Результати записують на екран.
Вчитель: Закон вулиць суворий. Він не любить тих, хто не виконує правил. Адже саме цей закон зберігає життя багатьом людям. Діти, будьте уважними на дорогах!
Виходять чотири учні. У одного з них – зображення світлофора, у інших – кола жовтого, зеленого, червоного кольорів.
1-й учень. Водіям хто помагає?
Це повинен знати ти!
Від біди оберігає,
Та усім допомагає
Найбезпечніший шлях знайти.
Цей невтомний трудівник
Три великих ока має.
Він ніколи не дрімає,
Особливо в часи «пік»!
2-й учень: Три сигнали світлофора
Що накажуть – то закон!
Як червоний загориться –
Терміново зупиниться!
3-й учень: Жовте світло - почекай!
4-й учень: А зелене сяє світло,
Усміхаючись привітно, -
Сміло рухайтеся всі:
І дорослі, і малі!
Гра «Перехід»
Перед початком руху подивіться наліво. Машин не має – іди!
Дійшов до середини – подивись направо. Машини близько – почекай.
Машин не має – закінчуй перехід.
Результат гри записується на екрані.
Інсценівка вірша О. Кононенка «Весела подорож з братом до дідуся, або знайомство з дорожніми знаками»
У ході виступів учнів учитель демонструє відповідні дорожні знаки.
1-й учень: Світлофор зеленим світить,
Поспішаю, як ніхто –
З братом їдемо до діда
У новенькому авто.
Ми домовилися вранці,
Він чекає на стоянці.
Ось і я – часу не гаймо,
Заспівав мотор - рушаймо!
2-й учень: Розрослись каштани, липи,
Без зупинки тут не можна
СТОП – ці літери великі
Здалеку побачить кожний.
3-й учень: Брат машину зупиняє,
Озивається до мене:
Світлофор три ока має –
Червоне, жовте і зелене.
Червоне – треба пам’ятати:
Іти не можна – слід чекати.
Мигне жовте, не хвилюйся:
Уважним будь і приготуйся.
Зелене – вітер, сніг чи злива:
Через дорогу йди сміливо.
4-й учень: Нам дорога ще далека.
Брат веде, позаду я.
Знак дорожній «Небезпека»
Застережить водія.
Глянь праворуч, глянь ліворуч,
На дорозі діти - стій!
Дитсадок і школа поруч –
Обережніше, водій!
5-й учень: Я забув! Не вимкнув праску!
От так лихо! Що робити?
Для забудьків знак, будь ласка –
«Телефон» - біжу дзвонити.
6-й учень: Скоро дідове подвір’я,
Дід у нас лісник, отак!
З лісу можуть вийти звірі,
Нам про це говорить знак.
Ми приїхали. Дідусь
На порозі крутить вус,
Йде онуків зустрічати:
- Здрастуйте, ходіть до хати.
7-й учень: Приїздіть у ліс в суботу –
Вистачить для всіх роботи.
Пост ДАІ. Інспектор чемно
Радить пас прилаштувати,
Посміхається приємно:
- Хай щастить вам, - каже брату.

Гра «Перехрестя»
- Наступне змагання – гра «Перехрестя». В центрі нашого класу – «перехрестя». За командою «рух» гра починається.
«Водії» заводять свої машини, «пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п’ятеро з кожної команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує зелене світло – «водії» стоять, «пішоходи» переходять перехрестя. Потім жовте світло – всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне – «пішоходи» стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують фішки.
Гра проводиться два-три рази зі зміною учасників. Рахунок цього конкурсу записується на екрані.
Вікторина
- Кожній команді я ставитиму запитання, а ви повинні якнайшвидше на них відповідати. За правильну відповідь – зелена фішка. І так, почнемо.
1) Як називаються вулиці біля нашої школи?
2) На якій вулиці розташована наша школа?
3) Назвіть елементи вулиці (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
4) Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів).
5) Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів).
6) Що таке перехрестя? (Місце перехрещення доріг на одному рівні).
7) Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїзної частини, призначена для руху пішоходів).
8) Який рух транспорту встановлено в Україні? (Правосторонній).
9) Що таке «зебра»? (Спеціальна дорожня розмітка пішохідного переходу).
10) Для чого потрібен світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів).
11) Що означають кольори світлофора?
- Молодці! Запишемо рахунок цього конкурсу на екрані.

Гра «Не плутай сторони»
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти. Вони одержують фішки. Кількість одержаних командами фішок заноситься до екрана змагань.
(Поки діти грають в гру, підраховуються бали всіх конкурсів).
Підсумок заходу
- Підсумковий рахунок змагань: _
Перемогла команда ____. Вона і є «Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Але незалежно від того, яка команда одержала перемогу, ви всі дуже гарно працювали. І я думаю, що зі мною погодиться і «Світлофор».
- Так, я дуже задоволений, і тому нагороджую обидві команди. Це – знак «Світлофор», щоб ви ніколи не забували про мене і мої кольори.
Вчитель: Я вважаю, що ви, діти, не просто змагалися, ви вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил переходу доріг і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом. До побачення.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
          «Бесіда про правила протипожежної безпеки»«Правила поведінки під час грози: у квартирі, в полі, у лісі. Що треба знати, щоб вберегти себе і будинок від руйнівної сили блискавки»                        Безик Ж.В.                                                    5 клас Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час грози. Розвивати вміння поводитися під час грози в полі, в лісі, вдома. Виховувати уважне ставлення до правил і необхідність їх виконання.Обладнання: малюнки або фотографії блискавки і її руйнівної дії.

 Учень.
Так було спекотно й тихо надворі,
Від жари поблідло й небо угорі.
Раптом перестали птахи щебетати,
Квіти пелюсточки стали закривати.
Враз повіяв вітер — це гроза летить.
Дощ рясний проллється за коротку мить.
Волохаті хмари наповзли на небо.
Людям краще вдома відсидітись треба
Бо гроза з собою блискавку несе.
Блискавка спалити може геть усе.
Як вона блискає, хмари розтинає.
В дерево ударить — дерево палає.
Бо у неї сила величезна дуже —
Велетня-споруду зруйнувати здужа!
Все живе убити може — всім відомо.
А тому не треба йти в грозу із дому.
Учениця.

Бо на кожній хаті є громовідвід,
Вікна й двері також зачинити слід.
І кватирки треба теж позачиняти,
Протягів у хаті варто уникати.
Телевізор, праску також не вмикай.
І грозу в квартирі ти перечекай,
Бо стихія грізна і глуха до слова.
Розбушується — все знищити готова.
Учитель. Природні стихії — це потужна і неприборкана сила. Людина не вміє управляти природними стихіями, тому безсила перед ними. Бурі, урагани, смерчі можуть змітати все на своєму шляху, вони піднімають в повітря людей, тварин, величезні машини, знімають дахи будинків і все руйнують на своєму шляху. Крім того, величезні чорні грозові хмари проносять над землею надзвичайно потужні електричні розряди, що їх називають блискавками. Вони можуть убити все живе, можуть викликати руйнівний вогонь і спалити все дотла. Блискавка настільки потужна, що може зруйнувати великі споруди, розламати, мов сірничок, столітнього дуба, зруйнувати потяг, залізницю, літак, потопити корабель... Блискавка зазвичай ударяє у найвищі споруди, одинокі дерева, у воду, у все, що рухається, бо це притягує електричні розряди. Тому на кожній будівлі люди ставлять громовідвід — це пристрій для захисту будинків та інших споруд від руйнівної дії блискавки. Якщо його немає, то блискавка вдаряє в споруду і руйнує її. Від неї треба оберігатися. Чи знаєте ви, як? (Відповіді дітей.) Звичайно, найкраще перечекати грозу вдома. Але й у цьому випадку треба знати певні правила, щоб залишатися у безпеці. Пригадайте їх. (Відповіді дітей.)
Запам’ятай!
·         Перед наближенням грози треба позачиняти вікна, двері, кватирки, щоб уникнути протягів.·         Не можна вмикати будь-які електроприлади: телевізор, магнітофон, праску, чайник тощо.·         Вимкни з розетки електроприлади, а в розетки встав пластмасові заглушки.·         Якщо ви все зробили правильно, то не треба боятися і ховатися під ліжко.·         Під час грози на вулиці не можна користуватися мобільним телефоном, програвачем музики та іншими електроприладами.Учитель. Давайте розглянемо малюнки, де зображена блискавка. (Учитель показує малюнки (фотографії) блискавки.) Блискавка — це зиґзаґоподібна електрична іскра — наслідок розряду атмосферної електрики в повітрі, що буває під час грози. Є люди, які фотографують блискавки, тому що вони не схожі одна на одну. Однак таке заняття дуже небезпечне. У житті бувають різні випадки. Іноді гроза може застати людину в полі. Навкруги блискає, гримить, розриваються страшним гуркотом електричні розряди, йде дощ або падає град, а людині сховатися ніде. Що ж тоді робити? (Відповіді дітей.) Коли людину застає гроза в полі — це дуже небезпечно. Але треба знати, що і тут є свої правила.
Запам’ятай!
·         Не можна бігти, бо від блискавки не втечеш. Якщо біжиш, то повітря рухається за тобою і це притягує блискавку.·         Не можна йти чи стояти у полі.·         Потрібно знайти найнижче місце і там присісти та прикритися одягом.·         Не можна залазити у воду, бо вода притягує на себе блискавку.·         Ніколи не ховайся під дерево — це небезпечно.Якщо гроза застала тебе в лісі, то не біда. Ти у лісі знайдеш чимало місць, де можна заховатися. Але запам’ятай, що ставати під дерево не можна. Не панікуй, не плач і не метушись, а стань і подумай, де є безпечніше місце, і йди туди. Це може бути яма під вивернутим деревом або яр, канава без води або молода посадка дерев, густі кущі або просто нижче місце. Присядь там, накрийся одягом і чекай закінчення грози.
Запам’ятай!
·         Ніколи не ставай під дерево. Не залазь на нього і не ховайся в дупло верби чи іншого дерева.·         Знайди ямку під коренем вивернутого дерева і там присядь.·         Грозу можна перечекати в яру.·         Можна присісти в канаві, де немає води.·         Можна пересидіти грозу в густій посадці чи в кущах, де нижче місце.А щоб гроза не застала тебе ні в полі, ні в лісі, то треба любити природу і придивлятися до неї. Вона тобі завжди підкаже, коли буде гроза. Чи знаєте ви прикмети, які попереджають про наближення грози? (Відповіді дітей.)Василь Скуратівський пропонує добре придивлятися до прикмет, щоб знати, якою буде погода.Наприклад:
·         Вранці роса і туман — на добру погоду; чим більша роса, тим спекотніший день; немає роси ввечері та вночі — віщування дощу.·         Вечірня роса лягла рано — наступний день буде сонячним.·         Якщо краплинки роси висять на самих кінчиках травинок чи листочків — буде дощ.·         Вранці чути безперервний грім — надвечір піде дощ з градом.·         Часто гримить грім, зливаючись у суцільний гул, — буде град.·         Глухий грім — на тихий дощ, голосний — на зливу.·         Поникли квіти картоплі — буде дощ.·         Якщо сильно пахнуть квіти жовтої акації — буде дощ.·         Якщо вранці не розкрилися білі квіточки зірочника, то в обід піде дощ.·         Якщо листя папороті скручується донизу — перед ясною погодою, а якщо випростується — на негоду.·         Горобці зранку купаються в пилюці — в обід піде дощ.·         На бурю сосна дзвенить, а дуб — стогне.·         Мурахи ховаються у гнізда — на грозу.·         Якщо п’явки бунтують, судомно звиваються, виповзають з води, присмоктуються до сухого місця — бути грозі.·         Перед дощем кручені паничі (іпомея) складаються вузликом.Учитель. Як бачите, усе в природі пов’язане між собою. Природа розумна і підказує нам, чого треба чекати. А тому людині треба вивчати природу, щоб бути у безпеці і вміти передбачати, бо прикмет є чимало. Наприклад: якщо кричать ворони — буде дощ; у природі враз серед дня запанувала тиша і квіти закрилися — чекай грози. Звернися до книжки Василя Скуратівського «Місяцелік», там описано багато прикмет, які допоможуть тобі орієнтуватися у природному середовищі. Народна мудрість каже: «Хто багато читає, той багато знає».

 
Категорія: Мої статті | Додав: Голуб404 (01.01.2014)
Переглядів: 711 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Гаряча лінія
Національна гаряча лінія
Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Педагогічна преса
освітній портал Педагогічна преса

Copyright MyCorp © 2018